Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^ A co se týče vojenské přehlídky? Svět bez zbraní by byl lepší, ale není to bohužel možné a když NATO zbrojí mnohonásobně více než jiné země, musí tedy i ostatní ukázat, že mají se čím bránit. Něco jako "chystej válku, posílíš mír". Nepřipravenost Sovětského svazu na obranu své země v roce 1941 je stálou připomínkou a impulsem.

2 0
možnosti

Myslím, že úroveň připravenosti mnohem lépe než přehlídky demonstrují dovolené zelených mužíčků ve služebních vozidlech.

0 2
možnosti

U nás, většinou na vesnicích, máme i pomníky se jmény lidí, kteří zahynuli v

1. světové válce. Jsou udržované a nechybí na nich kytička. Můj děda v ní bojoval, naštěstí přes všechny útrapy přežil.

0 0
možnosti

:-)....Pěkně napsáno, tak to je! Nejhorší na tom je, že dnes se snaží spousta lidí dějiny přepisovat. Jak často píšu.....kdyby Rusové a s nimi společně bojující národy neobětovali svoje životy, tak byste se vy, vážení diskutéři nenarodili, protože podle plánů HItlera by vaši rodiče skončili na Sibiři.

Já jsem jako dítě celou druhou světovou prožil, paměť mi zatím slouží super, takže vím o čem píši. Moc oceňuji všechny padlé ve válce proti Germánům,(jak jsme jim říkali), abychom my mohli žít! R^R^R^

4 0
možnosti

Nikdo nic nepřepisuje. Jen se sundavají vrstvy ideologických nátěrů, které mnohé ukrývaly.

Třeba to, že to byli Sověti, kdo Němcům pomohl vybudovat armádu - v době, kdy to Versailleská smlouva zakazovala. Že válku zahájil Hitler se Stalinem hezky ruku v ruce. Že SSSR byl jediný válečný agresor, který vyšel z války s územními zisky.

Je toho hodně...

1 3
možnosti

Nadpolitické, nadsociální - přesně takto by to mělo být vnímáno, leč tomu tak není a je to škoda. Krásně napsáno. :-) R^

5 0
možnosti

Bohužel je zřejmé, že málokdo z účastníků průvodu si uvědomuje, že jeho předek možná byl mezi těmi, kdo pomohli v září 39 tuhle válku rozpoutat. Ani moc často nevnímají, že sice osvobozovali, ale třeba pro Lvov nebo Vilnius byli jen jinou okupační armádou, která loupila cizí území.

:-/

Koneckonců stačí sledovat, jaký je poměr mezi "druhou světovou" a "velkou vlasteneckou".

3 7
možnosti

D95a29v97i53d 17V53l94k

12. 5. 2016 14:38

hezká tradiceR^

8 0
možnosti

J38a86r47a 54R98a13n88k

12. 5. 2016 17:31

Temer jako v KLDR, v Seattlu maji sice malou sochu Lenina jen tak asi z legrace, ale zadne komunisticke pochody se zde nekonaji, ale Vy pisete o nejakem Sietlu, takze zrejme gulag na Sibiri.

0 7
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2357x
Jsem filmař, dokumentarista. Kameraman, střihač, režisér.
Pocházím z Ruska, přesněji řečeno, ze Sovětského svazu. Když jsem pracoval jako kameraman a režisér, politiky jsem se stranil. Ale za "perestrojku", na konci 80. let minulého staletí musel jsem zúčastnit procesu velkých společenských změn. Od té doby se hodně zajímám o politiku a vliv "velké" politiky na život obyčejného občana.
Přestěhoval jsem do Česka v půli 90. let, postupně jsem se vrátil do branže. Ale zájem o politiku jsem neztratil.
Zažíváme velké změny. Už zase. Musím se k tomu vyjadřovat.